The construction of full scale architectural elements has the double purpose ofexperimental control for researchers and teaching resource for students. In the firstcase model allows to make an experimental verification, creating a reference point toconfirm or refute the starting hypothesis. The second function makes possible to stimulate students’ way of thinking, involvingboth abstract and concrete design aspects.This link between research, teaching and practice of construction is shown in variousexamples.This relation represents a necessary element in order to successfully proceed in theadvance of architectural experimentation.

La costruzione al vero di elementi architettonici presenta la doppia funzione di verificadel percorso di ricerca sperimentale e di espediente didattico. Nel primo caso permettedi effettuare una verifica sperimentale dell’ipotesi sviluppata, creando un punto fermoche possa confermare o confutare il ragionamento in atto. Nel secondo caso dà lapossibilità di stimolare nello studente un modo di pensare che coinvolga allo stessotempo l’aspetto astratto e quello concreto del progetto.Il legame tra ricerca, didattica e pratica di cantiere è riproposto negli esempi riportati, ecostituisce un elemento necessario per procedere proficuamente nel percorso diavanzamento della sperimentazione architettonica.

Research and Practice: Full-Size Practical Constructions for the Development of Innovative Lithic Prototypes / Fallacara, Giuseppe; Claudia, Calabria. - In: REVISTA LUSOFONA DE ARQUITECTURA E EDUCACAO. - ISSN 1646-6756. - 2014:11(2014), pp. 503-517.

Research and Practice: Full-Size Practical Constructions for the Development of Innovative Lithic Prototypes.

FALLACARA, Giuseppe;
2014-01-01

Abstract

The construction of full scale architectural elements has the double purpose ofexperimental control for researchers and teaching resource for students. In the firstcase model allows to make an experimental verification, creating a reference point toconfirm or refute the starting hypothesis. The second function makes possible to stimulate students’ way of thinking, involvingboth abstract and concrete design aspects.This link between research, teaching and practice of construction is shown in variousexamples.This relation represents a necessary element in order to successfully proceed in theadvance of architectural experimentation.
2014
Research and Practice: Full-Size Practical Constructions for the Development of Innovative Lithic Prototypes / Fallacara, Giuseppe; Claudia, Calabria. - In: REVISTA LUSOFONA DE ARQUITECTURA E EDUCACAO. - ISSN 1646-6756. - 2014:11(2014), pp. 503-517.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11589/4693
Citazioni
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact