Has been realized a test on alignment of rail tracks and the wear condition of the rails of the yard cranes and quay of the Molo Polisettoriale of the Port of Taranto, on behalf of Taranto Container Terminal S.p. A. Has been performed a initially plano-altimetric survey with total station and level of all operational lines in order to identify any irregularities of parallelism, differential level and straightness of the rail. In order to verify the state of track wear condition have been identified 100 control sections evenly spaced along the quay and lines, on which has been performed direct activities survey, firstly providing for the identification of four sections materialized through a frame made properly. On these sections has been performed survey activities using a manual profilometer and caliber. The results has been supplemented by photogrammetric and laser scanner su rvey techniques.Throught the use of the direct survey has been possible to verify the presence of wear, the laser technique has allowed the analysis of the recognition of the punctual or diffuse phenomenon, while the photogrammetry technique, through the production of orthophotos, showed visually the type of phenomenon found.

È stata realizzata una verifica relativa all’allineamento delle vie di corsa e dello stato di usura delle rotaie delle gru di piazzale e di banchina del Molo Polisettoriale del Porto di Taranto, per conto della Terminal Container Taranto S.p.A. Si è eseguito dapprima un rilievo plano-altimetrico con stazione totale e livello di tutte le linee operative al fine di individuare eventuali irregolarità di parallelismo, di differenza di livello e di rettilineità della rotaia. Per la verifica dello stato di usura dei binari, individuati 100 tratti di controllo distribuiti uniformemente lungo la banchine e le linee, si è eseguita attività di rilievo diretto, prevedendo dapprima l’individuazione di quattro sezioni materializzate mediante un telaio opportunamente realizzato. Su dette sezioni sono stati eseguiti rilievi mediante profilometro manuale e calibro. I risultati ottenuti sono sati integrati da quelli provenienti da tecniche di rilievo fotogrammetrico e laser scanner. Mediante il rilievo diretto è stato possibile verificare l’eventuale presenza di usura, la tecnica laser ha consentito l’analisi relativa al riconoscimento del fenomeno puntuale o diffuso, mentre la tecnicafotogrammetria, attraverso la produzione di ortofoto, ha mostrato visivamente la tipologia di fenomeno riscontrato.

Verifica stato di usura delle rotaie delle vie di corse delle gru di piazzale e di banchina site presso il Molo Polisettoriale del Porto di Taranto / Costantino, Domenica; Giuseppa Angelini, Maria; Donati, Claudio. - ELETTRONICO. - (2014), pp. 373-380. (Intervento presentato al convegno XVIII Conferenza ASITA 2014 tenutosi a Firenze, Italy nel October 14-16 , 2014).

Verifica stato di usura delle rotaie delle vie di corse delle gru di piazzale e di banchina site presso il Molo Polisettoriale del Porto di Taranto

Domenica Costantino;
2014-01-01

Abstract

Has been realized a test on alignment of rail tracks and the wear condition of the rails of the yard cranes and quay of the Molo Polisettoriale of the Port of Taranto, on behalf of Taranto Container Terminal S.p. A. Has been performed a initially plano-altimetric survey with total station and level of all operational lines in order to identify any irregularities of parallelism, differential level and straightness of the rail. In order to verify the state of track wear condition have been identified 100 control sections evenly spaced along the quay and lines, on which has been performed direct activities survey, firstly providing for the identification of four sections materialized through a frame made properly. On these sections has been performed survey activities using a manual profilometer and caliber. The results has been supplemented by photogrammetric and laser scanner su rvey techniques.Throught the use of the direct survey has been possible to verify the presence of wear, the laser technique has allowed the analysis of the recognition of the punctual or diffuse phenomenon, while the photogrammetry technique, through the production of orthophotos, showed visually the type of phenomenon found.
2014
XVIII Conferenza ASITA 2014
978-88-903132-9-5
Verifica stato di usura delle rotaie delle vie di corse delle gru di piazzale e di banchina site presso il Molo Polisettoriale del Porto di Taranto / Costantino, Domenica; Giuseppa Angelini, Maria; Donati, Claudio. - ELETTRONICO. - (2014), pp. 373-380. (Intervento presentato al convegno XVIII Conferenza ASITA 2014 tenutosi a Firenze, Italy nel October 14-16 , 2014).
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